zeepier-op-leka-2016.reismee.nl

De 1e van 3 dagen terugreis

Vandaag start de terugreis. Vanochtend om 05:30 uit bed. De spullen inpakken en het huis schoonmaken. Het is pokkeweer. Het regent en waait alsof Leka afscheid neemt van ons. We willen de ferry van 09:35 halen. Om 09:15 sluiten we aan in de wachtrij. Vanaf de ferry nog een blik geworpen op de bootjes waar we de hele week de zee mee op zijn geweest. Wat lijken die dan klein!

Ondanks het slechte weer loopt de reis voorspoedig. De 1e stop zijn we met dit slechte weer snel klaar mee.

Net voor de 2e stop wordt het droog en even later komt zelfs de zon te voorschijn.

Het is droog en daardoor verlaat ook de politie de kazerne. Dat merken we een paar kilometer na de stop. Kort na de stop gaan we van een wegvak van 80 km/h naar een wegvak met 70 km/h. Na ongeveer 1 km vervolgens naar een wegvak met 60 km/h in een lange flauwe bocht bergaf. De aanhakger is nogal zwaar en duwt de auto zodat de snelheid niet snel afneemt. Direct aan het eind van de flauwe bocht staat een politiecontrole met een lasergun. Tot onze verbazing moeten we stoppen. Dan blijkt dat we 11 km/h te hard reden! Kosten 2900 NOK (~€ 315,-)! Dat zijn effe andere Prijzen dan in NL

Ondanks het ongeplande oponthoudt komen we volgens planning om 19:30 aan in Koppang waar we 2 hutten gehuurd hebben voor de nacht. Na het eten vroeg naar bed (de eerste keer deze vakantie!). Morgen rijden we door naar Goteburg. Vandaar verder met de ferry naar Kiel en dan zaterdag nog een kort stukje rijden naar huis.

J.bunt.1@kpnmail.nl

Dat is effe zonde van het geld, balen zeker , nou goeie reisterug