zeepier-op-leka-2016.reismee.nl

2e visdag

We hadden even tijd nodig om op gang te komen. Niet al te vroeg op pad dus. Nagenoeg windstil weer en een temperatuur van ca 13 graden.

Van dat weer moet je gebruik maken en dus is Zeepier en zijn bemanning zijn snel doorgevaren naar een eiland ongeveer 12 km verder. Daar komen verschillende getijstromen bij elkaar en zijn nogal wat interessante onder water bergjes om af te vissen.

De vangsten waren niet echt wild. Niels ving op een bepaald moment een koolvisje. Op advies van Zeepier en Wiegert liet hij deze aan de haak zitten om groter wild te verschalken. Het visje werd wel direct door hem “Harry” genoemd. Harry werd heel goed verzorgt door Niels tot een grote kabeljauw zich aan hem vergreep. Na veel gepuf bracht Niels die boven water en strafte hem met Gully (dat is een soort vitamine C voor gevangen kabeljauw; kunnen ze slecht tegen!). Harry was helaas niet meer te redden!

Ook Zeepier liet zich net onbetuigt en ondanks heftige pogingen van zijn vismaten om de lijnen zo in de knoop te maken dat hij de vis zou verspelen kwam die vis toch binnen (Zeepier had snel ingegrepen en met een mes de lijnen van zijn maten doorgesneden).

Deze vis was gelijk de vangst van de dag.

Aan het eind van de middag hadden we ca. 2 kistjes met grote kabeljauw en gingen we tevreden naar huis om te genieten van een heerlijke viscurry.